יום חמישי , מאי 2 2024
דף הבית / כללי / גורמים מעקבים לביצוע פינוי בינוי
קורס יועץ משכנתאות

גורמים מעקבים לביצוע פינוי בינוי

ההתחדשות העירונית היא ממד מורכב של התייחסויות. תשתית רחבה קיימת בתחומים שונים בעיר – זו נדרשת לעיתים לשינוי. אך לא תמיד יכולה לעמוד בקצב ההתרחבות העירונית ולפעמים כלל אינה מתאימה לרוח המקום. תכנית פינוי מהווה מוקד מקדם ומועיל בתחום ההתחדשות העירונית אך גם בתחומה מתעוררות בעיות.

מה מאפשרת תכנית בינוי פינוי?

אזורים בעלי דילול מבנים, אזורים בהם המבנים רעועים וישנים, התשתיות ישנות  – נדרשים לשינוי. הבנייה היעילה לעיר צומחת ומתפתחת היא בנייה לגובה (כך מתרחש שימוש יעיל בקרקע של העיר: איזון יכול להיווצר על ידי שטחים ירוקים, ריאה ירוקה, ושטחים בנויים בבנייה גבוהה).

מעבר לתועלת העירייה מכך, מרווחים התושבים. תכנית פינוי בינוי מאפשרת לתושבים מעוטי יכולת להעלות את רמת החיים ואת המאזן הכלכלי שלהם על ידי מעבר מדירה ישנה אל דירה חדשה. לאחר וויתור על הזכויות של דירתם הישנה ליזם, הם זכאים למגורים חלופיים (על חשבון היזם) עד תום התהליך של ההריסה והבנייה מחדש במקום בו התגוררו. לאחר תום התהליך הם חוזרים אל דירות חדשות, רחבות יותר, בעלות ערך כלכלי גבוה יותר.

במקרה של גבעת חן מדובר על מבנים ישנים אשר אינם עומדים בתקן של רעידות אדמה. השכונה ישנה ורעועה. נשאלת השאלה מדוע אם הצורך עולה וברור, ההתנהלות איננה מהירה בהתאם?. כדי להביא למצב של שינוי דרוש אישור של הוועדה המקומית. לא תמיד מוסכם כי הפרויקט, עד כמה שהוא יעיל ונכון הגיונית עבור התושבים, אכן מתאים לפני הישוב.

גורמים כגון אסתטיקת פני העיר נבדקים יחד עם ההתייחסות עבור התשתית הקיימת, הצורך והאפשרות לשדרגה. ההתייחסות לתכנית פינוי בינוי צריכה לנגוע גם בממדים הפיזיים של המקום וגם בממדים החברתיים. שינוי כגון זה יכול להביא לתנופה חזקה של התיישבות במקום, להגדלת ציבור מחפשי העבודה ומספקי העבודה. התייחסות נכונה נדרשת מצד משרד החינוך כדי להיות ערוך ומוכן לקליטה של ציבור ילדים נוסף.

דייר סרבן

חוק הפיצויים במסגרת תכנית פינוי בינוי הביא לכך שדיירי בניינים משותפים לא יהיו תלויים בסרבן דיור עבור המשך תהליך, אך למרות זאת הוא עדיין עלול לעקב את ההתנהלות. החוק קובע כי דרוש רוב של 67% בבניין אחד או  80% בכמה וכמה בניינים באותו אזור יחד, על מנת לתבוע דייר מתנגד בתביעת נזיקין. במידה וסיבותיו לסירוב שיתוף פעולה אינן סבירות, הוא מחויב לשלם עבור כל דייר את סכום ההפרש בין מחיר הדירה החדשה למחיר הדירה הישנה. מדובר על סכומים גדולים מאד לכל הדעות.

במידה ואתם בדרך להשקעה בפרויקט פינוי בינוי תוכלו תמיד להיעזר ביועץ משכנתאות או לחילופין לבצע קורס יועץ משכנתאות בכדי לרכוש ידע רב אל מול הבנקים.

אודות admin

אוהב תאהבו גם:

מה זה ביטקוין

מה זה ביטקוין ואיך אפשר לנצל בחוכמה את האופציה הזו?

הביטקוין הוצג לעולם בנובמבר 2008. בתחילת 2009 החל המסחר בו – וכעת, כשהמערכת הפיננסית המסורתית ...