יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / כללי / כל מה שרציתם לדעת על משיכת כספי פנסיה
משיכת כספי פנסיה

כל מה שרציתם לדעת על משיכת כספי פנסיה

לאורך חיינו אנו צוברים סכומי כסף שנחסכים בקופות שונות וממתינים בסבלנות לרגע שנגיע לגיל הפנסיה ונמשוך אותם. עם זאת, משיכת כספי פנסיה אפשרית גם לפני כן, בתנאים מסוימים. במאמר זה נפרט את כל השלבים למשיכת כספי הפנסיה שלכם, בהתאם לסיטואציה. 

משיכת כספי פנסיה – שלושת הדגשים העיקריים

אם הגעתם אלינו, סימן שגם אתם מעוניינים לבצע משיכת כספי פנסיה לפני הזמן. הדרך לעשות זאת, משתנה בהתאם לשתי סיטואציות אפשרויות תלויות אדם:

  • לאחר עזיבת מקום עבודה – לגיטימי לחלוטין שאחרי שנים ארוכות במקום העבודה האחרון שלכם, תרצו לקחת לעצמכם כמה חודשים של חופש. כדי לשרוד את החודשים האלה כדאי להצטייד בסכום מסוים, וממש במקרה צברתם סכום נאה בפנסיה דרך מקום העבודה. כדי למשוך את הכסף עליכם לקבל מכתב שחרור מהמעסיק, ולפנות בעצמכם לחברה המנהלת את קרן הפנסיה של מקום העבודה. היו סבלניים, לפעמים לוקח מעט זמן עד שתראו את הכסף בחשבון.
  • תוך כדי עבודה – למרות שהמשכורת נכנסת באופן קבוע מידי חודש, ייתכנו מקרים בהם אתם פשוט מוכרחים להגדיל את ההכנסה. כדאי שתדעו שאישור למשיכת כספי פנסיה בזמן שאתם עובדים במקום מסוים, תתאפשר רק בשלושה מקרים; במידה וההכנסות המשותפות עם בן\בת הזוג לא עולה על שכר המינימום, במידה והוצאות רפואיות שלכם או של קרוב משפחה גבוהות ממחצית השכר השנתי, ובמידה והנכם או אחד מבני משפחתכם מוכר ב- 75% נכות. 

הידעתכם שהכספים שלכם מפוזרים?

משיכת כספי פנסיה היא בדרך כלל תהליך שלא מתחיל ונגמר בקרן שמנהלת את כספי הפנסיה של מקום העבודה הנוכחי שלכם. בכל יום, רבים מגלים להפתעתם סכומי כסף אבודים שנצברו לאורך חייהם. איך הם עושים זאת? פנייה לחברה מקצועית המתמחה באיתור כספים אבודים כמובן! בעזרת כלכלנים ויועצים מקצועיים, תבצע החברה חיפוש מקיף במגוון מקורות בהם ייתכן מאוד שמחכה לכם סכום כסף שהוא כולו שלכם. אז אם אתם קצרים בכסף, חשבון הבנק לוחץ והחודש נראה אין סופי – אל ייאוש, תנו למקצוענים למצוא את הכסף שלכם בשבילכם.

לפרטים נוספים – מניב

אודות admin

אוהב תאהבו גם:

מה זה ביטקוין

מה זה ביטקוין ואיך אפשר לנצל בחוכמה את האופציה הזו?

הביטקוין הוצג לעולם בנובמבר 2008. בתחילת 2009 החל המסחר בו – וכעת, כשהמערכת הפיננסית המסורתית ...